close

 

為了jason mraz 11/29來台灣的演唱會這禮拜要開始好好複習一下他的歌了

這首歌是他第一專輯裡的歌,自己很喜歡,分享給大家……

Was it you who spoke the words that things would happen but not to me

你說的話是否都會發生 但這並不作用於我

Oh things are gonna happen naturally

事情就這麼自然的發生著

Oh taking your advice I'm looking on the bright side

採取你的忠告 我正看著光明的那一面

And balancing the whole thing

而且平衡著每件事

Oh but often times those words get tangled up in lines

但是這些話常常會像線一樣纏在一起

And the bright lights turn to night

光明也變成了黑暗

Oh until the dawn it brings

直到黎明帶來了

Another day to sing about the magic that was you and me

另一天 唱著關於你和我的魔法

Cause you and I both loved

因為你和我都是相愛著的

What you and I spoke of

那是你和我訴說著的

And others just read of

而其他人只是閱讀著

Others only read of the love, the love that I love

其他人只能讀著愛 我愛著的愛

See I'm all about them words

我是關於那些全部的諾言

Over numbers, unencumbered numbered words

在數字之上 不受妨礙的被編號的諾言

Hundreds of pages, pages, pages forwards

上百頁 一頁頁的延伸著

More words then I had ever heard and I feel so alive

比我曾說過的諾言還要多 而我感到很快活

Cause you and I both loved

因為你和我都是相愛著的

What you and I spoke of

那是你和我訴說著的

And others just dream of

而其他人只是夢想著

And if you could see me now

而如果你現在看的到我

Oh love, love, you and I, you and I

你和我 你和我

Not so little you and I anymore

你和我再也不會這麼的渺小

And with this silence brings a moral story

而伴隨著這寂靜而來的是個寓言故事

More importantly evolving is the glory of a boy

更多重要的發展是個男孩的光榮

Cause you and I both loved what you and I spoke of

為你和我都是相愛著的 那是你和我訴說著的

and others just read of and if you could see now

其他人只是閱讀著 如果你現在能看見

Well I'm almost finally out of

我終於幾乎放棄了

I'm finally out of

我終於放棄了

Finally deedeedeedee

終於 deedeedeedee

Well I'm almost finally, finally

我幾乎終於 終於

Well I'm free, oh, I'm free

我自由了 我自由了

And it's okay if you have go away

如果你必須離開 那沒關係

Oh just remember the telephone works both ways

只要記住聯絡方式的電話號碼

But if I never ever hear them ring

而如果我從來不曾聽到它響起

If nothing else I'll think the bells inside

如果沒有其他的事情 我會在心裡想著鈴聲

Have finally found you someone else and that's okay

最後發現你變成了另一個人 那也沒關係

Cause I'll remember everything you sang

因為我將會記住所有你唱過的事</p>

 

arrow
arrow
    文章標籤
    jasonmraz
    全站熱搜

    樂兒不是先生♥ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()